Followers

Sunday, May 8, 2011

~MeGGi TeLuR~

assalamualaikum......
hai korang....

hehe...nak cite sal makanan g rini....hehe...aku kn suke mkn....tu yg trlebih gebu tuh...hihi..
arini nak citer sal megi jew...MAGGI TELUR....ni menu bersahur aku n member aku semalam..ala mesti ada yang ckp meggi je pon nak kecoh2 wat entry segala bagai...ahh...pedulik hape...blog aku kan...muahahaha...

ok aku nak ajar cara2 masak meggi telur nih,ia amat sesuai kepada insan yang malas masak seperti aku...

ok bahan2 yang diperlukan:
bahan wajib------>meggi kari 3 bungkus (utk 3org)

bawang merah 2 ulas
telur 2bijik

ok cara2 memasaknye:


mula2 panaskan air..

kemudian masukkan bawang merah yang dah dihiris


bila air dah mula mendidih masukkan perencah meggi...


kemudian kacaukan...(tangan cik baht yang sibok nak mengacau..huhu)


kemudian bila kuah dah mendidih masukkan mee meggi..


bila mee dah mula lembut..masukkan telur n kacaukan, then biarkan seketika (telur dh xnmpk coz aku terover kacau dulu bru ingat nk take pic..huhu)


ok dh ciap...jom makan...

k daa...



2 comments:

Mun said...

yum3. jom makan!!

zyana said...

@ Munirah: hmm...yum3..jom3..