Followers

Saturday, April 24, 2010

"pAsTi GeBu"

salam....
ni post aku yg pertama dalam blog nih...agak lme wat blog nih tp bru berkesempatan nk post sesuatu dlm blog nih...xda pe yg nk diceritakan tp aku sje nk kongsikan cmne aku leh dpt nama utk blog aku ni....
"PASTI GEBU"
mesti semua tertanya2 kenapa aku pilih nama nih...hahaha...da cerita disebalik nama nih...aku study kt uum n amik kos TOURISM...sem nih aku amik subjek HOP@hotel operation..
lect subject ni nk student dia wat RP@rancangan perniagaan utk bkk kedai kek or restoran...so,aku pilih nk wat kedai kek n pastry..so aku xtaw nk pilih nama kedai pe???
tetibe aku dpt idea utk bg nama kedai aku "PASTI GEBU" aku membayangkn yang kedai aku nanti akn menjadi tarikan ble pelanggan aku tengok nama dia n mesti diorg bygkn yg kek n pastry kt kedai aku semua gebu2 belaka....hahaha...mmg lawak angan2 aku...

so,nk jdkn cerita RP tu lom siap sepenuhnya n aku sambung siapkn RP tu dlm kelas....sedang aku husyuk cek semua RP aku...tetiba dtg member aku,Wani dr arah belakang n dia ternampak nama kedai aku...dia punya gelak terbahak2...n dok mengusik aku...dia ckp...kedai pasti gebu tu dpt ilham dr pipi aku yg gebu ke???hahaha...mmg aku rasa nk marah jew...tp sbb RP tu xsiap g aku biar je dia nk ckp pe..cerita tu berakhir disitu n hanya dia yg taw.....

rupanya dlm sebulan kemuadian n dh hmpir nk exam...lect tu gtaw yg dia xjumpe CD yg ktorg burn esemen RP tuh...punya kecewa...tp disebalik kejadian tuh...member aku yg dok menggelakkan aku dlu teringat balik nama kedai aku n dia mulakan lagi sesi mengejek n menggelakkn aku...aku mmg geram betol masa tuh...tp xkisahlah biar ar dia nk ckp pe n dia je pon yg taw...

tp lain pula jdnya...
lepas kelas HOP...kelas GEO...
mse tu lect xngaja n cme da presentation je..tetiba member aku,Wak panggil aku pg kt dia...aku pon dtg ar...dia senyum2 semacam kt aku n aku wat xtaw ar ingat xda pape yg berlaku...
pastu dia ckp...duduk la..PASTI GEBU.....
ARRRRGGGGGHHHH......
aku terkejut gler n tetibe aku dengar suara Wani ngah gelak sakan dr belakang...adui...
aku dgn geramnya pandang dia n ape lg...ketam aku pon smpai kelengan dia...dia bkn mrh aku cubit dia...dia lg ketawa da ar....hahaha

sejak dr tuh....klu jmpe aku diorg pggl aku...PASTI GEBU....
aku pon bls blk...
MMG GEBU....

hahaha....

SEKIAN....


No comments: